Kahve Ambalajı

30 sonuçtan 1-21 arası gösteriliyor

Kahve denince akla hiç şüphesiz Türk toplumu gelir. Her ne kadar uluslararası kahve çekirdekleri var olsa da ülkemizde kendi ismimizi taşıyan kırk yıl hatrı olan Türk kahvesinin yeri ayrıdır. Ancak tabi ki bütün uluslara ait kendilerine has kokusu ve mistik yapısı ile kabul gören, tüketimi hızlı ve tercih sebebi çok çeşit kahve ürünleri mevcuttur. Sektör bu kadar geniş bir yelpazeye sahipken rekabet tabi ki o oranda yüksek olacaktır. Bu noktada da kahve ambalajı ürünlerinin farkı ortaya çıkacaktır.

Kahve ambalajı ürünleri de kahve çekirdeklerinin çeşitliliği kadar fazla opsiyon içerir. Taze ürün sınıfında değerlendirilen kahvenin, bayatlama süresi oldukça kısadır. Bu nedenle özellikle çekilmiş kahve satış firmalarının dikkat etmesi gereken en önemli özelliği hiç şüphesiz laminasyon olmalıdır. Özellikle toz kahve ürünlerinde koruyuculuk adına alüminyum içerikli laminasyona dayalı kahve ambalajı ürünleri bir adım önde yer alıyor.

Hava ile teması ile ya da nemli ortama maruz kalan kahve çeşidi ürünlerinin çok kısa sürede bozulması sebebiyle tekrar kullanıma uygunluğu adına ise kilitli tercih edilmesi, müşterilerin tüketimi adına ek gereksinimlerinin önüne geçmesinden ötürü tercih sebebi olmaktadır. Bu nedenle en çok tercih edilen kahve ambalajı ürünleri doypack ve yandan körüklü ambalajlardır.

Kahvenin çekilmiş ya da başka bir deyişle toz kahve ile işlenmiş kahve çekirdeğinin satışları arasında da farklılıklar vardır. Toz kahve neme karşı korunması ve yüksek bariyer adına alüminyum içeriğine sahip olan kahve ambalajı ile muhafaza edilmesi gerekirken, işlenmiş kahve çekirdekleri içeriğinde bulunan hali hazırda kahve gazı sebebiyle valfli sistem ile muhafaza edilmelidir ki çekirdekte bulunan gaz, kahvede kendisine zarar veren en büyük düşmanıdır.

Kahve ambalajı, özellikle renk tercihleri bakımından çoğunlukla kraft ürünlerimizin ana rengi olan ve renk adını da kendisinden alan kahverengi tonlarına sahip tercih edilmektedir. Bu noktada genel çoğunluğun tercih ettiği renk grubu arasından firmanın sıyrılmasına sebep en büyük unsur tasarım ve baskı olacaktır. Bir çok firma arasından tercih edilen marka ayrımının gerçekleşmesi için ayrışan ve görsel tasarım ile müşterilerin hafızalarında yer etmek raflarda da farkı ortaya koyacaktır.