Retort Ambalaj

Tek bir sonuç gösteriliyor

Özellikle gıda içi ürün ambalajlamada üst düzey muhafaza ve, uzun raf ömrü adına retort ambalaj son yüzyılın en güvenilir ambalajı durumundadır. Isıl işlemlerden, iç ürün muhafazasına kadar metal kutuların maliyetinden kurtaran bir sisteme sahiptir. Alternatifleri olan metal kutu ya da cam kavanozların maliyetlerini ve kapladığı alanları düşünecek olursak yüzyılın buluşu olarak ifade edilmesi yanlış olmayacaktır.

Üretim kanalında çeşitlilik bakımından istenilen biçim ve özelliklerine göre taleplerin karşılanabilmektedir. Bu sebeple de istenilen ebatları da dahil olmak üzere muhafaza ve sergilenmesini istediğiniz tüm gıda içi ürünlerin satışını, müşteri odaklı olarak yapılmasında önemli rol oynamaktadır. Retort ambalaj ile satılan ürünlerin müşteri kanadında firma gücünü temsil ediyor olması da ürün ve firmanın tanıtımı adına artı bir değer kazandırmaktadır.

Metal kutuların yerini retort ambalajların almasındaki en önemli husus mutlak suretle kapladıkları alanlardan ötürüdür. Nakliye ve stoklama adına metal kutular ile kıyaslandığı zaman içerisinde 1 metal kutunun kapladığı alana ortalama 50 adet retort ambalaj bulundurulması, stok ve nakliye adına maliyeti ne kadar düşürdüğünü ortaya çıkarmaktadır. Bunun yanı sıra metal kutularda yer alan ve hijyen adına da olumsuzluk yaratan açma halkalarına da gerek duyulmaması bu ürünü daha sağlıklı kılmaktadır.

Retort ambalaj ürünlerine üzerine uygulanan reklam ve içerik baskılarının da çok daha uzun sürede kendini muhafaza ettiği ve hatta kalıcı olduğu net bir gerçekliktir. Bu nedenle müşteri araştırmalarında, iki ambalaj sahibi aynı ürünün tercihinde retort ambalaja sahip firma ürünün tercih edildiğini de düşünecek olursak gerek stok, gerek nakliye, gerekse de satış kanalında açık ara bir fark yaratmaktadır.

Retort ambalajları öncelikli olarak 1950’li yıllarda savaş kumanyalarında kullanılması adına ısıya dayanıklı ve çok daha kısa sürede ısınmasına sebep olarak ABD ordusuna özel üretilmiştir. İlk olarak Amerika’da kullanılmasına rağmen ise ilk ticari seri üretimi İtalya’da 1965 yılında gerçekleşti. Bu üretim sonrasında ise iç ürün olarak çorba kullanımına kadar Japonya tarafından kullanılan bir ürün haline geldi.

Bütün bu değerlendirmeleri göz önünde bulundurduğumuz zaman, raf ömürleri ve de ürünün doğrudan ısıya tabii tutularak iç ürünün yiyecek kısmına dönüştürülmesine de dahil olmak üzere raflarda ve sofralarda sağlıkla kullanılabilir bir ambalaj olarak retort ambalaj şanını uzun yıllar koruyacak gibi görünüyor.